Srijeda, 19. lipnja 2024.
Zaposlenici su najvažniji resurs svakog poduzeća, naročito u malim poduzećima u kojima svaki zaposlenik predstavlja važnu kariku u cjelokupnom poslovanju.
Mala poduzeća, za razliku od srednjih i velikih, najčešće nemaju odjele upravljanja ljudskim resursima (HR) ili osobe koje su isključivo posvećene toj funkciji, ali i dalje moraju pronaći, zaposliti i zadržati kvalitetne zaposlenike.
SENTOR je, u suradnji s CEPOR-om, Hrvatskom udrugom poslodavaca, SELECTIO Grupom i Sveučilištem Algebra organizirao konferenciju “Izazovi upravljanja ljudskim potencijalima u malim poduzećima”. Cilj konferencije bio je ukazati na dobre HR prakse u razvoju i upravljanju zaposlenicima koje svoju primjenu mogu pronaći i u malim poduzećima.


Uvodni pozdrav održali su Mirela Alpeza (CEPOR), Blaženka Urbanke (SENTOR), Anny Brusić HUP i Mislav Balković (Sveučilište Algebra).
Josipa Beti, iz tvrtke Huddle, održala je predavanje “Važnost uvođenja HR praksi u mala poduzeća“. Josipa se prvi put pridružila Huddle-u kao voditeljica HR-a kada je tvrtka zapošljavala 25 zaposlenika. Govorila je o izazovima uvođenja funkcije upravljanja ljudskim resursima u malu, ali rastuću IT tvrtku. Od prepreka standardizacije HR procesa do poticanja razumijevanja između Uprave, zaposlenika i HR odjela, njezino je putovanje bilo puno uspona i padova, ali je u konačnici bilo iznimno važno za ostvarivanje rasta broja zaposlenika kojih Huddle danas ima više od 60.
Hrvoje Bogdan i Boris Popović razgovarali su o upravljanju ljudskim potencijalima u različitim fazama razvoja tvrtke. Boris je jedan od suosnivača i suvlasnika tvrtke Alarm automatika koju su on i njegov kolega Branimir pokrenuli 1990-ih, kao studenti FER-a, a koja danas zapošljava više od 200 zaposlenih. Iskustvo Alarm automatike poslužilo je kao sjajan primjer za demonstraciju važnosti promjene stila upravljanja i odnosa prema zaposlenicima u različitim fazama razvoja tvrtke.


Maja Has vodila je panel čiji je cilj bio ukazati na važne pretpostavke integracije predstavnika podzastupljenih skupina društva u radni kolektiv. Iskustva zapošljavanja osoba s invaliditetom i društveno ugroženih skupina podijelio je Ivan Božić iz Humane Nove, jedne od najuspješnijih hrvatskih tvrtki u kategoriji društvenog poduzetništva, a dvije trećine zaposlenika čine upravo osobe s invaliditetom i društveno ugrožene skupine. Socijalni psiholog Filip Gospodnetić približio je problematiku zapošljavanja i prilagodbe stranih radnika u Hrvatskoj, te ukazao na moguće izazove i rješenja.


Iz Algebra LAB-a, Maja Brkljačić, održala je izuzetno zanimljivo i aktualno predavanje “AI boost: kako pametna tehnologija može pomoći HR procesima u malim tvrtkama“. Maja je ukazala na konkretne scenarije kako alati bazirani na umjetnoj inteligenciji mogu pospješiti procese upravljanja ljudskim potencijalima u malim kompanijama, čineći ih učinkovitijima, zasnovanima na podatcima i prilagođenima potrebama zaposlenika i zahtjevima organizacije.
Na panelu pod nazivom “Kultura učenja i dijeljenja znanja kao preduvjet organizacijskog uspjeha” sudjelovali su i svoja iskustva podijelili naš Damir Krnić iz Logiste, Aleksandar Zemunić iz Selecto Grupe, Nikola Nikšić iz Konter savjetovanja i Jelena Jelinić Cvirn iz HSM Informatike. Panelisti su diskutirali na temu primjene teorije učećih organizacija (The Fifth Discipline, Senge), uvažavajući činjenicu da poduzeća, pogotovo mala koja uspjeh temelje na fleksibilnosti i agilnosti, mogu rasti samo onoliko koliko im rastu kompetencije, zadovoljstvo, odgovornost i motiviranost njihovi ljudi. Aleksandar Zemunić naglasio je da su “na trenutnom tržištu rada kandidati za posao educirani, informirani i mogu birati. Istovremeno, istraživanja danas pokazuju da zaposlenici od poslodavca očekuju: autonomiju, sustav mentorstva, edukacije, isplanirani razvoj prema jasnom cilju, konkurentnu plaću, benefite „kao kod konkurencije“, itd. S druge strane, kod malih poduzetnika često se zaposlenicima ne bavi nitko sustavno, nisu definirana jasna pravila rada, odgovornosti i očekivanja pa često dolazi do nejasnoća kod zaposlenika i neusklađenih očekivanja Uprave oko njihove performance“.


I na kraju konferencije Maja Has predstavila je priručnik Korisni alati za pomoć pri uvođenju HR praksi u mala poduzeća – rezultati EU projekta LEAD kojeg su kreirali projektni partneri iz 7 europskih zemalja upravo za vlasnike mikro i malih poduzeća, kao pomoć u uvođenju HR praksi u poduzeće. Priručnik za poduzetnike koristan je za kreiranje strategije razvoja zaposlenika, a uključuje i alate koji potiču zaposlenike na sudjelovanje u različitim oblicima učenja. Priručnik možete preuzeti OVDJE.
Veliki odaziv na Konferenciju pokazao je snažan interes i predanost poboljšanju prakse ljudskih resursa, jasno pokazujući da su mala poduzeća željna učenja i rasta.
Nerijetko su izazovi s kojima se suočavaju vlasnici poduzeća koji se prijavljuju za mentorsku podršku koju pruža Klub poduzetnika seniora SENTOR vezani upravo uz problematiku upravljanja ljudskim potencijalima. Mentori koji sudjeluju u SENTOR-ovom mentorskom programu posjeduju bogato poslovno iskustvo u različitim djelatnostima i veličinama poslovnih subjekata, te su spremni pružiti podršku poduzetnicima i u tom području upravljanja. Javite nam se s povjerenjem!
UZ SENTOR ORGANIZATORI KONFERENCIJE :



